Тринитаристите вярват, че Исус Христос е част от триединство или че е единият истинен Бог - поне така ми беше заявено. Която и да е от двете "версии", води до разбирането, че Христос не знае какво говори. Защо? Ами погледнете какво казва в молитвата Си към Своя Баща по-горе. От думите Му излиза, че:
Йоан 17:3 А това е вечен живот, да познаят Тебе, единия истинен Бог, и Исуса Христа, Когото Си изпратил.
Тринитаристите вярват, че Исус Христос е част от триединство или че е единият истинен Бог - поне така ми беше заявено. Която и да е от двете "версии", води до разбирането, че Христос не знае какво говори. Защо? Ами погледнете какво казва в молитвата Си към Своя Баща по-горе. От думите Му излиза, че: "В дните на Христос водачите и учителите на Израил бяха безсилни да се противопоставят на делото на Сатана. Те бяха пренебрегнали единствените средства, чрез които можеха да устоят на злите духове. Със Словото Божие Христос надви Лукавия. Водачите на Израил твърдяха, че проповядват Божието слово, но те го бяха изследвали само за да подкрепят своите традиции и човешки наредби. Чрез тълкуването си изразяваха неща, които Бог не бе дал никога. Техният мистицизъм направи неясно изясненото от Бога. Обсъждаха незначителни подробности, а практически отхвърляха най-съществените истини. По този начин неверието бе посято широко. Божието слово бе лишено от силата си и злите духове действаха според волята си. Историята се повтаря. С отворена Библия и претенции, че зачитат нейното учение, много религиозни водачи в нашето време унищожават вярата в нея като Слово Божие. Те са заети с дисекция на думата и поставят собствените си мнения над най-ясните изявления. В ръцете им Божието слово губи своята животворяща сила. Ето защо неверието избуява и нечестието се разпространява широко." Елън Уайт, Копнежът на вековете, гл. 26. "В Капернаум" "Гавриил - ангелът, втори по чин след Божия Син, бе който дойде при Даниил с Божията вест. Гавриил "бе Неговият ангел", когото Христос изпрати да разкрие на любимия Йоан бъдещето. За онези, които четат думите на пророчеството и пазят написаното в него, е изказано благословение (Откр. 1:3) Елън Уайт, "Копнежът на вековете", гл. 23. "Божието царство наближи" Божият Син слезе от небето, за да ни открие Отца. “Никой човек не е виждал никога Бога; Единородният Син, Който е в обятията на Отца, Той Го изяви.” “Никой не познава Отца, освен Синът и онзи, на когото Синът е благоволил да Го открие.” Когато един от учениците помоли: “Покажи ни Отца”, Исус отговори: “Толкова време съм с вас и не си ли Ме познал, Филипе? Този, който е видял Мене, видял е Отца; как казваш ти: Покажи ни Отца?” Елън Уайт, "Пътят към Христос" Бог е поддържал църквата Си през вековете на преследвания, борби и мрак. Нито един облак, за който не е била приготвена от Него, не я е засенчвал. Нито една противопоставяща се сила, непредвидена от Него, не се е възпротивявала на делото Му. Всичко се е изпълнявало според Неговите предсказания. Бог не е изоставил църквата Си, но чрез пророчества е очертал историята й. Духът Му е вдъхновявал пророците за бъдното. Всичките Му намерения ще бъдат изпълнени. Никоя зла сила няма да съкруши закона, свързан с Неговото управление. Истината е вдъхновена и пазена от Бога. Тя ще възтържествува. ... Земните царства се управляват чрез физическа сила, но в Христовото царство е отхвърлена всяха физическа или друга принуда. Това царство трябва да издига и да облагородява човешкото естество. Божията църква е светият дом, изпълнен с различни дарби. На нея е даден Светият Дух. Членовете й трябва да намерят щастието си в щастието на онези, на които помагат и носят благословение. (Елън Уайт, Деяния на апостолите, гл. 1). "Вятърът се чува сред клоните на дърветата, като шумоли в листа и цветя, но е невидим. Никой не знае откъде идва и къде отива. Така е и с делото на Светия Дух в сърцето. То не може да бъде обяснено, както и движението на вятъра. Човек може да не е способен да определи точното време и място, на своето духовно обръщане, или да проследи всички обстоятелства в този процес, но това не доказва, че той не е обърнат. Чрез средство, невидимо като вятъра, Христос постоянно работи в сърцето. Малко по малко, може би несъзнателно за човека, се създават впечатления, които целят да привлекат душата при Христос. Те може да се получат чрез размисъл за Него, чрез четене на Писанията или чрез слушане на Словото от проповедник. Внезапно, когато Духът дойде с по-ясен призив, душата се предава с радост на Исус. Мнозина наричат този процес внезапно обръщане към Бога, но той е резултат от дългото умоляване на Божия Дух и представлява търпелив продължителен процес. "Христовата мисия можеше да бъде изпълнена само чрез страдания. Предстоеше Му живот на мъка, трудности, борба и позорна смърт. Трябваше да понесе греховете на целия свят. Трябваше да издържи раздялата от любовта на Отца Си. Сега изкусителят Му предложи да придобие властта, която бе узурпирал. Христос можеше да се освободи от ужасното бъдеще, като признае върховенството на Сатана. Но това означаваше да му отдаде победата във великата борба. Сатана съгреши в небето чрез желанието си да се възвиси над Божия Син. Ако сега Му надвиеше, това щеше да бъде триумф на бунта." (Елън Уайт, Копнежът на вековете, гл. 13. "Победата") Йоан 6:43. Исус в отговор им рече: Не роптайте помежду си. 44. Никой не може да дойде при Мене, ако не го привлече Отец, Който Ме е пратил и Аз ще го възкреся в последния ден. 45. Писано е в пророците: "Всички ще бъдат научени от Бога". Всеки, който е чул от Отца, и се е научил, дохожда при Мене. 46. Не, че е видял някой Отца, освен Онзи, Който е от Бога. Той е видял Отца. Йоан 10:35. Ако са наречени богове ония, към които дойде Божието слово, (и написаното не може да се наруши), 36. то на Този, Когото Бог освети и прати на света, казвате ли, богохулствуваш, защото рекох, Аз съм Божий Син? 37. Ако не върша делата на Отца Си, недейте Ми вярва; 38. но ако ги върша, то, макар да не вярвате на Мене, вярвайте на делата, за да познаете и разберете, че Отец е в Мене, и Аз в Отца. |
АвторВ светлината на Библията Архив
November 2022
|