[Аз казах, че един облак от лъчезарна светлина обгръщаше Отца и че Неговото лице не можеше да се види. После казах, че видях Отца става от трона, Отец бе така обкръжен от светлина и слава, че личността Му оставаше невидима, но аз знаех, че това беше Отец, и че тази светлина и тази слава изхождаха от Неговата личност. Когато видях тази светлина и тази слава да изчезват от трона, аз знаех, че това бе причинено от ставането на Отца, затова казах, че съм видяла Отца да става. Аз никога не съм видяла великолепието или величието на Неговата фигура; никой не би могъл да Го види и да живее; но аз можех да видя множеството светлина и слава, която Го обгръщаше.
Аз попитах Исус, дали и Отец има образ като Него. Той каза, че е така, но че аз не мога да Го видя, защото ако бих видяла славата на Неговата личност, бих умряла. Пред трона аз видях адвентния народ – Божията църква – и света. Аз видях две групи: едната преклонена пред дълбоко умиление пред трона, а другата стоеше безучастна и нехайна. Тези, които бяха преклонени пред трона, поднасяха молитвите си на Исус и гледаха само на Него. Тогава той поглеждаше към Своя Отец и се виждаше, че се молеше за тях. Една светлина излезе от Отца към Сина и от Него мина на молещата се група. После видях една особено силна светлина, излизаща от Отца, че дойде над Сина и от Него се изля върху народа пред трона. Но само малцина приеха тази голяма светлина.
Мнозина излизаха от нейния кръг и я отблъскваха, други бяха безгрижни и не ѝ обръщаха внимание и тя ги остави. Но някои я уважиха и отидоха и се поклониха заедно с малката, молеща се група. Всички в тази група получиха светлината ѝ и се радваха и лицата им отразяваха нейната слава.
Аз видях, как Отец стана от трона, отиде с една огнена колесница в Светая Светих зад завесата и там седна. Тогава Исус стана от трона, и повечето от тия, които бяха преклонени пред Него, станаха с Него. Аз не видях нито един лъч светлина да се излее над безгрижното множество, когато Той стана; те се намираха в пълна тъмнина. Ония, които се бяха изправили с Исус, отправиха погледите си към Него, когато Той напусна трона и измина известно разстояние. Тогава Той повдигна десницата Си и ние Го чухме да казва с мил глас: „Почакайте тука; Аз ще отида при Отца Си, за да получа царството; пазете дрехите си чисти, и скоро Аз ще се завърна от сватбата и ще ви взема при Мене!“ Тогава една облачна колесница с огнени колела и обкръжена от ангели дойде там, където беше Исус. Той влезе в колесницата и бе отнесен в Светая Светих, където седеше Отец. Тогава аз видях Исус, великия Първосвещеник, застанал пред Отца. По ръба на дрехата Му имаше размесени звънчета и нарове. Ония, които се бяха повдигнали с Исус, Го виждаха чрез вярата в Светая Светих и се молеха: „Отче, дай ни Твоя Дух!“ Тогава Исус им вдъхна Своя Дух. В този дъх имаше светлина, сила, много любов и мир.
Аз се обърнах към групата, която още лежеше пред трона; тя не знаеше, че Исус я бе оставил. Изглеждаше, че Сатана беше пред трона и се опитваше да води Божието дело. Аз ги видях да поглеждат към трона и да се молят: „Отче, дай ни Духа Си!“ Тогава Сатана им вдъхна едно несвето влияние, в него имаше светлина и много сила, но не и сладка любов, радост и мир. Делото на Сатана беше да измами и излъже главно Божиите чада.
("Опитности и видения", Елън Уайт)
Коментар на Последните дни
В това видение Елън Уайт вижда Отец и Сина на един трон. Това поражда няколко въпроса:
1. Къде е Бог Свети Дух?
2. Защо нито в Светая, нито в Светая Светих този Бог не се появява?
3. Защо Исус отива при Своя Отец, в Светая Светих, но отново е сам, а Бог Свети Дух отново липсва?
4. Защо, когато групата молещи се, последвали чрез вяра Исус в Светая Светих се молят с думите "Отче, дай ни Духа Си", а не "Триединство, молим те да ни дадеш част от себе си"?
5. Защо при молитвата Исус им вдъхва Духа Си, вместо да ги срещне с Бог Свети Дух?
6. Защо Исус отива при Своя Отец да получи царството, вместо да се съберат тримата - Отец, Сина и Светия Дух - нима отново Бог Свети Дух е лишен от право на глас?
Николай Георгиев