От заглавието всеки може да стигне до извода, че става дума за Първосвещеническата молитва на Божия Син, но освен споменаването на събитието всичко останало направо може да изуми изследващите Божието слово, когато разберат какви странни тълкувания предлага пасторът на Писанията. По-долу ще представя проповедта с коментари в червено на отделните моменти и всеки може да си отговори на въпроса кое е вярно.
Преди няколко месеца след като изгубих достатъчно време да покажа свободните съчинения на един пастор относно триединството, реших да не се занимавам с подобни измислици. Но ми изпратиха видео, което се оказа, че за да бъде прието, слушателите му трябва да страдат от сериозен сърбеж на ушите. Проповедта, която имам предвид, се казваше "Да бъдат едно". Който желае да си изгуби времето и да слуша басни, може лично да го стори на посочения линк. Няма да споменявам името му, тъй като не е важна личността, а ученията, вкарани в ЦАСД, чрез които църквата е станала част от Вавилон, да не кажа, че дори Ватикана не проповядва такива подигравки с Бог и Сина Му.
От заглавието всеки може да стигне до извода, че става дума за Първосвещеническата молитва на Божия Син, но освен споменаването на събитието всичко останало направо може да изуми изследващите Божието слово, когато разберат какви странни тълкувания предлага пасторът на Писанията. По-долу ще представя проповедта с коментари в червено на отделните моменти и всеки може да си отговори на въпроса кое е вярно. През последните месеци усилено се води дискусия относно триединството и най-вече дали Светият Дух е Бог или не е. Десетки пъти съм обяснявал един стих и колко ясно той говори за това, че Исус съобщава на учениците Си, че ще дойде при тях, но когато ми обърнаха внимание как е на английски, почти останах с отворени уста! Става дума за Йоан 14:18. Този стих във всички преводи гласи така: Протестантски 1940 Няма да ви оставя сираци; ще дойда при вас. Цариградски Нема да ви оставя сираци: ще дойда при вас. Православен Няма да ви оставя сираци; ще дойда при вас. Съвременен превод 2004 Няма да ви оставя сираци. Ще се върна при вас. Верен 2002 Няма да ви оставя сираци, ще дойда при вас. Питали ли сте се кой е антихристът? Хората по света, в зависимост от вярата си, приемат различно „лице“, което да изпълни тази роля. Очаква се тя да бъде изиграна от някой евреин, мюсюлманин или пък от понтифекса от Рим. В този материал обаче няма да „се занимавам “ с човека, който ще се постави на мястото на Христос, а с главния Антихрист – Сатана. Сигурно си мислите, че се правя на много велик, след като искам да коментирам падналия херувим. Нямам подобно намерение. Причината да напиша нещо по този въпрос е желанието ми да стане ясно как дяволът по най-благовиден начин мами милиони хора и накрая голяма част от тях ще бъдат погубени поради разбирането, че каквото им кажат пасторите и свещениците е 100%- истина, вместо да си отворят Библията и да оставят Бог да ги води в проумяването на този тъй важен въпрос. Аз няма да бъда толкова обстоятелствен, понеже въпросът лесно може да бъде изяснен, ако човек вникне в това, което Божието слово казва. И така, да започнем с нещо достатъчно известно: Библията ни казва, че едно от имената на Господ Исус Христос е Михаил, което означава „Кой е като Бога“. Т.е., Божият Син е единственият, Който е като Отец, Неговия Баща. Не случайно Христос, по време на Господната вечеря каза: Случвало ли ви се е да имате надежда, че човек, на когото сте свидетелствали няколко пъти, накрая ще влече в час и той ще се обърне към истината? Ако имате подобни случаи, значи няма да се изненадате от това, което ще прочетете по-долу. То се отнася до поредната проповед на пастора, която ме изненада с тоталното си изопачение на това, което се представя и с извъртането на текста, показан ясно на екрана. Бях решил изобщо да не се занимавам с тази поредица, макар след всеки коментар да информирах, че ще има продължение на изследването на съответната част. Но се оказва, че колкото повече се изобличават неистините в думите на пастора, толкова повече той се закоравява. Затова реших, че е безсмислено повече да коментирам думите му и само като доказателство за неверните обяснения, давани от него, ще покажа едно от най-изкривените му обяснения в проповедта "Триединството в ранната история на ЦАСД". Ето този откъс. Пасторът: Нека вземем един такъв пример за вадене от контекста. Един цитат от книгата „Spirit of Prophecy” Това е времето, когато Сатана е още в Небето. Поетапна илюстрация на кончината на пионерите на ранната ни църква или „старовремците“ и на въздействията, които образовани учени внесоха със своето академично влияние за промяна на направлението на църквата ни към онова, което я превърна от нетринитарна до решително тринитарна деноминация. Има още доста случили се събития, но за да задържим вниманието ви съсредоточено върху темата за промяната, избрахме да останем с ключовите събития. Този списък беше съставен от As It Reads заедно с Дейвид Алън от Truthseeker Ministries. Два откъса от писанията на Елън Уайт са толкова впечатляващи, че този, който ги прочете бива потресен от тяхното съдържание. И двата се отнасят до последните дни, и двата са свързани с Божия народ, макар в един от тях това да се разбира при внимателно изследване. Представям ги в обратен ред, спрямо времето, за което се отнасят и след това с Божията помощ ще направя опит за анализ. Истинските адвентисти имаха едно правило: "Библията и само Библията". Те не приемаха за меродавни твърденията на пастори, Съюзни съвети, Събори, конференции, освен ако не съвпадаха с Божието слово. Днес обаче това време остана само спомен. Сега се вярва в какво ли не. Хора се печелят за църквата чрез ЕРЦ, Духовно формиране, представления в молитвените домове, кафе-църкви и т.н. Защо стана така? Защото единият Истинен Бог и Неговия Син бяха неудобни на Адвентната църква и тя предпочете да бъде като другите деноминации. Тя постъпи така, като евреите, които се отказаха от теокрацията и поискаха да си имат цар. Сега този "цар" - триединството, не само поведе ЦАСД към прегръдка с Вавилон, но успя да убеди адвентистите, че пионерите също като тях били тринитаристи и едва ли не във "Велика борба" с нетринитарните се справили с несъгласните с тях. Дори днешните вярващи стигнаха дотам да твърдят, че Божията вестителка Елън Уайт през целия си съвместен живот с Джеймс Уайт не посмяла дума да му каже за нетринитарната му вяра и с облекчение дочакала той да си отиде от този свят, за да изяви истинското триединство! Така, несъзнателно или умишлено те обявиха Елън Уайт за лъжепророк. Защо казвам това? Защото един истински пророк изявява това, което Бог му нарежда, без да се замисля дали ще е удобен за външните хора или за най-близките си личности! И все пак, ако беше само това, бедата нямаше да е убийствена. Но вярата в триединството не само не е библейска, но категорично е против Бога и Сина Му. Причината е, че който приеме тази театрална група за Божество, всъщност избира за свой господар самия Сатана. И това лесно се доказва чрез Библията. Опитвали ли сте се да правите сравнение между описани в Библията събития и това, което се случва днес в църквата? Ако не сте, ще бъдете неприятно изненадани, защото приликите не само са поразителни, но начинът на действие е един и същ. Ако не беше Божието слово, може би щяхме да се чудим как е възможно всичко да се повтаря на 100% и никой да не разбира, че участва в една голяма сатанинска игра, която води до гибел, но да вярва, че служи на Бога! Точно това нашият Баща заяви чрез Соломон: Еклесиаст 1:9 Каквото е станало, това е, което ще стане; И каквото е било извършено, това е, което ще се извърши; И няма нищо ново под слънцето. Отношения на отделените братя с Католическата църква (Декрет за икуменизма - Unitatis redintegratio) 3. Още от най-ранни времена в тази единна и единствена Божия църква възникнаха някои разцепления, които Апостолът остро порицава и осъжда, но през последвалите векове се породиха по-големи разногласия и немалко общности се отделиха от пълното общение с Католическата църква, понякога по вина на хора и от двете страни. Ала онези, които днес се раждат и обучават в Христовата вяра в тези общности, не могат да бъдат обвинявани в греха на разделението и затова Католическата църква ги прегръща с братско уважение и любов. В действителност тези, които вярват в Христос и са получили Кръщението както подобава, се намират в известно, макар и несъвършено, общение с Католическата църква. Несъмнено поради разнообразните различия между тях и Католическата църква, както в полето на учението и понякога на реда, така и по отношение на структурата на Църквата, не малки, а понякога и много сериозни препятствия се противопоставят на пълното църковно общение, към чието преодоляване се стреми икуменическото движение. И все пак, оправдани от получената в Кръщението вяра и приобщени в Христа, те основателно са удостоени с името християни и с право са признати за братя в Господа от чедата на Католическата църква. Единство и единственост на Църквата ("Документи на Втория Ватикански вселенски събор" ) 2. Божията любов към нас се яви в това, че чрез Въплъщението Си Бог изпрати в света Своя Единороден Син, за да бъдем живи чрез Него, за да изкупи да събере наедно целия човешкия род . И преди да принесе Себе Си като непорочна жертва на олтара на Кръста, Синът помоли Своя Отец за вярващите, като каза: “Да бъдат всички едно: както Ти, Отче, си в Мене, и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат в Нас едно, - та да повярва светът, че Ти си Ме пратил” (Йоан. 17:21) и установи в Църквата Си удивителното тайнство на Евхаристията, което изразява и осъществява единството на Църквата. А на учениците си даде нова заповед да се обичат един другиго и им обеща Духът Утешител да остане с тях завинаги като Господ и Животворящ. Издигнат на Кръста и след това прославен, Господ Исус изля обещания Дух и чрез Него призова и обедини в единството на вярата, надеждата и любовта народа на Новия Завет, който е Църквата, както учи Апостолът: “Едно тяло сте и един дух, както сте и призвани към една надежда на вашето звание; един е Господ, една е вярата, едно е кръщението” (Еф. 4:4-5). Тъй като “всички, които в Христа се кръстихте, в Христа се облякохте, ... всички вие едно сте в Христа Иисуса” (Гал. 3:27-28). Светият Дух, Който обитава във вярващите и изпълва и ръководи цялата Църква, осъществява това възхитително общение на верните и така тясно ги обединява в Христа, че става Начало на единството на Църквата. Той върши различните благодати и служби и обогатява Църквата на Исус Христос с разнообразните дарби “за усъвършенстване на светиите в делото на служението, в съзиждане на тялото Христово” (Еф. 4:12). |
АвторПреводни материали Архив
October 2022
|