Тук обаче възникват множество въпроси, ако се вгледаме в това, което се вижда при малко по-внимателно разглеждане. Няма да се занимавам с кръста, който по странен начин буквално посочва, че "първият" и "вторият" пламъци показват едно продължение и така се вижда не обикновен, а обърнат кръст, като на престола на "Негово Светейшество". Но има още редица детайли, разкриващи съвсем друго значение на логото, в сравнение с това, което казва ГК. Така например, пламъците обикалят земното кълбо, но дали то е, което бива обиколено или това показва нечие "всевиждащо" око? И ако това е съмнително, нека видим какво се получава, ако маркираме трите линии с различни цветове:
Едва ли има адвентист, който да не познава настоящото лого на Църквата на адвентистите от седмия ден, но малко членове имат представа какво изобразява съдържанието му. Обикновено обяснението е, че това са три пламъка, обилящи земното кълбо и членовете на деноминацията се задоволяват с това. Още по-убедително им звучи твърдението, че това са трите ангелски вести, подменили трите ангела от логото на основоположниците на движението. Преди шест години президентът на ГК, на въпроса "Защо е подменено логото на ЦАСД?" отговори, че логото не е подменено, но съществували безброй логота по целия свят, затова решили да направят едно обединяващо. Как "обединиха" трите ангела с три пламъка е трудно обяснимо, но щом го казва ръководството, явно трябва да е така, според обикновените членове.
Тук обаче възникват множество въпроси, ако се вгледаме в това, което се вижда при малко по-внимателно разглеждане. Няма да се занимавам с кръста, който по странен начин буквално посочва, че "първият" и "вторият" пламъци показват едно продължение и така се вижда не обикновен, а обърнат кръст, като на престола на "Негово Светейшество". Но има още редица детайли, разкриващи съвсем друго значение на логото, в сравнение с това, което казва ГК. Така например, пламъците обикалят земното кълбо, но дали то е, което бива обиколено или това показва нечие "всевиждащо" око? И ако това е съмнително, нека видим какво се получава, ако маркираме трите линии с различни цветове: Елън Уайт писа: "Пълната истина трябва да бъде изявена в брошури и памфлети, които да бъдат разпръснати като есенни листа" (Свидетелства IX т.) Питам всички братя и сестри тринитаристи: Продължавате ли да вярвате, че сегашната ЦАСД е църква, която иска истината да стигне до хората? Продължавате ли да вярвате, че пасторите са водени от Бога? Продължавате ли да сте убедени, че издателството на ЦАСД се интересува от спасението на хората? Или всичко се състои в изграждането на царство в този свят, както е било по времето на Исус? Ако вярвате, че тя е същата, каквато беше по времето на пионерите, вижте цените на книгите, които, според Елън Уайт, трябва да бъдат разпръснати като есенни листа. Случвало ли ви се е да видите как история от вашия живот се повтаря в живота на друг човек? Както и да погледнете, това, най-малкото, е странно. А когато се отнася за събитие, променило основно вашия живот или вашите разбирания, това е повече от шокиращо! Разбира се, не казвам, че реакцията при втория случай ще бъде идентична, защото всеки възприема по различен начин обстоятелствата, но в края на краищата завършекът е възможно да е подобен. За адвентистите един от най-известните цитати от писанията на Елън Уайт гласи: “Когато протестантизмът протегне ръката си над бездната, за да хване десницата на Рим, когато подаде ръката си над пропастта, за да хване тази на спиритизма, когато под влияние на този троен съюз нашата страна се отрече от всеки принцип на Конституцията на протестантско и републиканско управление, създавайки условия за пропагандиране на папските лъжи и заблуди, тогава можем да кажем, че времето за чудната дейност на Сатана е дошло и краят е близо - “Свидетелства към църквата”, том 5, стр. 451 (СПД, стр. 131, пар. 4). Йоан 17:1-26 1. Това като изговори Исус, дигна очите си към небето, и рече: Отче настана часът; прослави Сина Си, за да Те прослави и Сина Ти, Защо Исус се моли на Отец, а не на двамата – Бог 1 и Бог 3? Защо Исус казва, че ще прослави Отец, а не и Бог Свети Дух? 2. според както си Му дал власт над всяка твар да даде вечен живот на всички, които си Му дал. Защо Исус казва, че Отец Му е дал власт над всяка твар, сякаш Отец е собственик на всичко, а всичко не е собственост и на Бог Свети Дух, че и на самия Христос, който е от триединството? Защо Христос казва, че Отец Му е дал власт, след като са равни? Защо Исус каза, че Отец Му е дал права да даде вечен живот, ако това трябва да бъде от тримата или поне от двамата, които са останали „горе“? Еклесиаст 4:7 Тогава изново видях само суета под слънцето. 12:8 Суета на суетите, казва проповедникът, всичко е суета. 13 Нека чуем краят на цялото слово: Бой се от Бога и пази заповедите Му, Понеже това е всичко за човека; 14 Защото, относно всяко скрито нещо, Бог ще докара на съд всяко дело, Било то добро или зло. Напоследък това, което се случва в ЦАСД, е повече от притеснително. Една част е недоволна от разпуснатостта, която вижда; от песните и танците; от явното сближаване на църквата със света; от проповедите, нямащи нищо общо с адвентизма; от снижаване на стандарта; от господарското отношение на пасторите спрямо миряните. Другата част пък недоволства от недоволстващите и настоява те да млъкнат, защото с недоволството си разцепват единството в църквата. Всеки е настръхнал срещу всеки и буквално са се образували два лагера. Много пъти съм бил обвиняван, че с това, което пиша, се подигравам с вярата на приемащите триединството. Това най-вече се отнася до твърдението ми, че е невъзможно Отец и Синът да не са в роднинска връзка от вечността и да очакваме спасение. Според моите опоненти било подигравка да твърдя, че триединството било нещо като бригада, група за бързо реагиране, цирк или театър. Добре, но какво твърдят самите вярващи в триединството? Според тях Отец и Синът играели роля и станали Баща и Син чак когато Исус се ражда от Мария. Да приемем, че наистина двамата са изиграли роля, за да изпълнят Спасителния план и да видим какво се получава, ако са прави. Днес се случи нещо любопитно. Разговаряхме за 144 000, когато стана дума за триединството. Тогава като светкавица ми дойде една мисъл, свързващи двата детайла на дискусията. Беше наистина мигновено хрумване и си казах, че трябва да го споделя с всеки, който се интересува от тези жизнено важни въпроси. По принцип не обичам да крия за себе си какъвто и да е детайл, свързан с Божието слово, а случаят беше точно такъв. Когато изведнъж темата „144 000“ беше променена на „Триединният бог“ от устата ми излезе въпросът: „Добре, това е интересно! Как от близо 2 200 000 000 вярващи в триединството християни ще останат само 144 000?“ Вероятно всеки адвентист знае думите на апостол Павел: 2 Коринтяни 3:18 А ние всички, с открито лице, като в огледало, гледайки Господната слава, се преобразяваме в същия образ, от слава в слава, както от Духа Господен. Какво ни казва апостолът? Дори светските хора знаят, че огледалото не прави промяна на отразения образ. Това, което се вижда в него, е същото, което отразява. Огледалото не прибавя нито цвят, нито мирис, нито размер, нито килограми. Всеки един детайл си е такъв, какъвто е и на отразения обект. Невъзможно е пред огледалото да е поставена топка, а да се види цилиндър. Или да е поставено цвете, а да се види тухла. Винаги, когато пред огледалото има червена роза, се вижда червена роза, а не жълто лале. Нито пък прави от мухата слон. Това, което отразява е същото по размер, цвят, обем и отстои на същото разстояние, на каквото е поставено. Т.е., Павел ни казва, че от това, каква представа имаме за Христос, зависи и какво ние ще представляваме. Ако мислим, че Той е Божий Син, ще се стремим и ние да се държим като Божии синове. Ако Го възприемаме като артист, няма да сме по-различни в поведението си. Т.е., приемем ли, че Христос е приел ролята на Син, ние също ще играем такава роля и ще се правим на християни, без да имаме истински християнски характер. Невъзможно е да се оглеждаме в огледало, което отразява неточно, в огледало, което има грапавини или пречупва реалния образ и да познаваме истинския образ. А истинският отпечатък на Отец е посочен в Евреи 1:6 |