Днес бях сюрпризиран за втори път да бъда "изявен" от амвона, но този път в ролята на приел Христос като истински Божий Син. Рекламата, която ми направи същият пастор беше толкова неочаквана, колкото и думите на самопризнание по отношение подмяната на истината в Адвентната църква относно Отец и Сина Му. Но за да не изпитвам търпението ви ще представя най-съществените моменти от проповедта. Невъзможно е да цитирам всичко казано, защото в нея имаше доста несъществени неща и разкази, които да убедят зрителите, че е по-важно какво мислят хората, а не какво казва Бог. И така, ето най-същественото.
Преди 4-5 години неочаквано станах обект на реклама, без изобщо да съм го желал или да съм имал намерение това да стане. Обади ми се един брат и каза, че в проповед пасторът е споменал моето име, казвайки: "Папата няма мира. Където и да отиде, навсякъде Николай Георгиев го следва по петите". Тогава нямах на представа за истината за Бога, а бях приел на доверие учението на църквата за триединството и беше естествено, след като нямам познание за Него, да говоря за пророчествата. Намирах се в положението на апостол Павел, който като нямаше познание за Божия Син се занимаваше с всичко останало. Когато Христос Му се яви и му даде светлина, Павел писа, че не желае да знае нищо друго, освен Христос и то Христос разпнат."
Днес бях сюрпризиран за втори път да бъда "изявен" от амвона, но този път в ролята на приел Христос като истински Божий Син. Рекламата, която ми направи същият пастор беше толкова неочаквана, колкото и думите на самопризнание по отношение подмяната на истината в Адвентната църква относно Отец и Сина Му. Но за да не изпитвам търпението ви ще представя най-съществените моменти от проповедта. Невъзможно е да цитирам всичко казано, защото в нея имаше доста несъществени неща и разкази, които да убедят зрителите, че е по-важно какво мислят хората, а не какво казва Бог. И така, ето най-същественото. "Личността на Светия Дух" или "Как се прокарва една заблуда, която прави от Сатана Бог" - Част 29/2/2019 Пасторът. Що за странно е изпращането, когато виждаме, че изпращането е от стана на Бог и от страна на Светия Дух. И двете личности стоят една до друга и правят това изпращане. Разграничени. Както личността на Бог, така и личността на Светия Дух. Тук не е някакво превъплъщение на Бог. И двамата са един до друг. Последните дни. Наистина странно тълкувание! Глаголът е в единствено число - "прати ме" и по никакъв начин не дава заявка изпращачите да са двама! Още по-малко пък тези двама да са застанали един до друг! "Личността на Светия Дух" или "Как се прокарва една заблуда, която прави от Сатана Бог" - Част 18/2/2019 Докато се опитвах да намеря време за да продължа коментарите по първата и втората проповед на поредицата, подготвена от един пастор, който се опитва да докаже триединството, той "успя" да изнесе още две теми, от които последната е направо шокираща и е още по-голям шедьовър от първата. Както си спомняте, той заяви в нея, че тримата пътници, отишли при Авраам, били членовете на триединството. В четвъртата обаче ме очакваше още по-голяма изненада, защото открих, че в нея почти напълно се проповядва католицизъм, с тази разлика, че вместо Дева Мария за посредник е използван Бог Свети Дух. Но за да не изгубите търпение от голямото въведение, ще започна с това, което пасторът представи стореното от него в предишните теми. Пасторът: Днешната, четвъртата на практика тема от нашата поредица, ще довърши библейските основания, защото ще говорим за личността на Светия Дух. Работейки при предишните три теми ние на практика отхвърлихме първите три твърдения: че Учението за триединството няма библейски основания, че Исус не е Бог и че Исус Христос има начало. Видяхме съвсем ясно и недвусмислено, че Библията е категорична: Тези три твърдения не са верни, затова ги зачеркваме. Днес ще се занимаваме със следващите две неверни твърдения, със следващите два мита: Предстои да проследим БИБЛЕЙСКАТА АРГУМЕНТАЦИЯ , за да можем в края да зачеркнем и тези две твърдения и тези два мита, защото тези две твърдения наистина не са верни. "Господ Исус Христос" или "Как се подменя това, което Спасителят казва за Себе Си?" - Част 231/1/2019 Пасторът: Първата линия – това е „използването на титлата „Божи Син“ като доказателство за Божествеността на Христос“. И като казвам „като доказателство“ не за някакъв Бог, по-малко Бог от Бог Отец, а като напълно Бог. Именно тази титла прави точно това. Тя доказва, че Исус Христос е напълно Бог. Евреите много добре разбират претенцията на Исус Христос и затова искат да Го убият, когато Той използва тази Своя титла - „Божий Син“. В устата (на практика) на Исус Христос тази титла няма буквално физическо значение – с други думи, че Отец Му е буквален Родител, както ние си го представяме; всеки един от нас има родител. Не в този смисъл Исус Христос използва тази титла. Той я използва, за да покаже, че е със същото съвършено естество каквото има Бог Отец. Той е Божий Син, Той е еднакъв на практика с Бог. Така че използването на човешка изразност носи своите, разбира се, ограничения със себе си. Тя е дадена и за да можем ние да разберем, но има едно по-дълбоко значение. Бог не е баща точно както ние сме бащи. Ако това беше така, тогава трябваше да говорим, че Исус Христос освен че има баща, Той трябва да има и майка. И сами разбирате, че влизаме в една абсурдна и наистина богохулна картина, в която въобще не искам и да си помисля, че трябва да навлизаме – ако говорим по човешки и ако прилагаме човешка логика върху това понятие, на практика, „Божий Син“. "Господ Исус Христос" или "Как се подменя това, което Спасителят казва за Себе Си?" - Част 130/1/2019 Пасторът: Скъпи приятели, здравейте! Заедно с вас сме на втората тема от поредицата „Триединството в Библията и историята“. Радвам се, че сме заедно и че в следващите минути ще можем да задълбочим това, което обяснявахме в първата тема. А в нея говорихме за това, че в Стария и в Новия завет има много ясни указания и доказателства за това, че Бог е триединен. Можете да погледнете, ако не сте гледали първата тема. Говорим на темата за Триединството, която въпреки че е основоположна и в исторически план тема, която винаги е вървяла заедно с християнството, днес се чуват гласове в християнския свят и в Адвентната църква, които поставят под въпрос това, че Бог е триединен. Затова ние се наехме с тази поредица от шест теми да изясним в крайна сметка какво казва Библията и какво се е случвало през историята, свързано с темата за Триединството. Миналия път развенчахме първия мит и той е, че „учението за Триединството няма библейски основания“. Много ясно видяхме и разбрахме, че и в Стария и в Новия завет има стотици текстове, които ясно говорят за това, че Бог е триединен и че Исус Христос и Светият Дух е Бог. И затова ще говорим и в тази тема, когато говорим за Исус Христос. Но има хора, които продължават да твърдят, че Бог не е триединен. Вярвам, че днешната тема ще ни помогне този мит, който макар че развенчахме и показахме, че не е състоятелен, отново да извадим още аргументи за това, че наистина в Библията Бог е представен като триединен – триединен Бог. Пасторът: Един Бог, но две личности. И пак отиваме към Новия Завет, където този текст бива съвсем конкретно тълкуван, за да се посочи Бог и Неговият Син Исус Христос, поставени на едно и също равно място. Текстът в Евреи, първата глава, 8 и 9 стихове. Виждаме два много ясни текста в Псалмите и в Исая, които биват разглеждани в Новия завет и показват божествеността на Исус Христос и Го възприемат като Бог. Но тези аргументи Новият завет взима от Стария завет. Доста ясно като указание. Последните дни: Библията никъде - нито в Стария, нито в Новия завет - не говори за Бог в две личности. Странно е, че пасторът заявява, че в Новия завет пише за Бог и Неговия Син Исус Христос и въпреки това казва, че има един Бог в две личности. Дори твърдението, че Бог е в две личности, а същевременно да се твърди, че този Бог и Синът Му са един Бог е далече от логиката: Или Бог и Синът Му са двама, или Бог няма Син. Невъзможно е за първия да се казва, че е Бог, за втория - че е Син и едновременно с това да се твърди, че това е едно цяло, един "цял" Бог! По отношение божествеността е съвсем естествено Христос да има божествено естество, защото е Син на Бога. Ако Бащата има божествено естество, то и Синът има такова. Бог постанови това и за творенията: Всяко нещо да е според вида му. Той създаде всичко по начина, по който бяха отношенията Му с Неговия Син. Христос е като Баща Си. Ако беше друг Бог, безначален, нямаше да бъде нито Син, нито щеше да бъде едно с Отец, както сам каза. Продължавам разглеждането на проповедта, с коментар на следващите изказвания. Ще прибавя и още някои, които пропуснах в първата част. Така всеки ще има възможност да прецени доколко тази проповед отговаря на Библията и да избере кого да следва. Пасторът: "Да видим малко по-надолу какво се случва. Виждаме едно леко разгръщане на този мотив. Забелязваме, че се появява едно граматическо разминаване. Първо се появява „по Нашия образ“, тук имаме една множественост и после се казва, че този Бог в единствено число създаде човека. Тук се питаме: Авторът ли се е объркал или иска да ни каже нещо?" Последните дни: Няма нищо удивително в това, че в първия случай говорещият употребява множествено, а след това единствено число. Защо е така? Защото в първия случай Отец говори на Сина Си, Който има Неговото естество. А във втория се говори за Отец, Който чрез Сина Си сътвори човека. Тук изобщо не става дума за триединство, нито пък разминаване между двата цитата по отношение броя на лицата. Притеснени от все по-голямата светлина, която Бог дава за Себе Си, от вчера пастори от ЦАСД започнаха сериозна инициатива, с цел да докажат, че лъчите по този въпрос не са от Небето и Всемогъщият "се състои" от три личности, въпреки категоричното Му твърдение, че е Един. Всичките доказателства, както беше казано в първата проповед, щели да бъдат изложени в шест изяви с надеждата съмненията в триединството да бъдат потушени и най-сетне църквата да започне да вярва в това многоличностно божество. Това, което беше представено в първата изява беше доста добре подготвено и изпълнено със стихове, на които си заслужава да се обърне внимание и те да бъдат обяснени правилно, тъй като коментарът им има значение, различно от разбирането, изявено в тази проповед. Всеки стих, на който се спря пасторът, ще бъде засегнат тук и така истински търсещите ще имат възможността да преценят коя е истината. Надявам се, с Божията помощ, това, което Бог казва в словото Си по повдигнатите въпроси, да се изяви в пълнота и всяка заблуда да бъде отхвърлена. Години наред посланията на апостол Петър ми бяха любими и някои стихове от тях смятах, че едва ли не ги разбирам в пълнота. Днес обаче се оказа, че не съм схванал дори малка степен от тях. Бях безкрайно изненадан да установя, че апостолът има много по-дълбоко виждане от това, което се разбира на пръв поглед. Ще се опитам да предам накратко откритото, за да стане ясно, че написаното от Петър е много по-сериозно, отколкото си мислим. Но това може да се разбере само при положение, че вярващият не се води от триединната измислица. И така, ето първият стих: 1 Но имало е лъжливи пророци между людете, както и между вас ще има лъжливи учители, които ще въведат тайно гибелни ереси, като се отричат даже от Господаря, Който ги е купил, та ще навлекат на себе си бърза погибел. Catholic News Agency съобщава: Ватикана, 18 януари 2014 г. (CNA/EWTN News) - Папа Франциск се срещна тази седмица с членове на икуменическа делегация от финландски лютерани, като ги насърчи да работят за единство сред всички християни. „Пред лицето на онези, които вече не възприемат пълното, видимо единство на Църквата като постижима цел, сме приканени да не се отказваме от своите икуменически усилия, верни на онова, за което Господ Исус помоли Отец - „да бъдат едно“,“ каза папата на делегацията на 17 януари. „Икуменизмът всъщност е духовен процес, който се реализира в предано покорство на Отец, в изпълнение на Христовата воля и под водителството на Светия Дух.“ Групата, водена от Кари Макинен, епископ на Евангелската лютеранска църква на Финландия, провеждаше своето ежегодно поклонническо пътуване до Рим за празника на св. Хайнрих, покровител на тяхната нация. Тяхното пътуване съвпада със Седмицата на молитва за християнско единство, която се провежда от 18 до 25 януари. Седмицата на молитва се организира от Папския съвет за насърчаване на християнско единство и комисията по вярата и реда към Световния съвет на църквите. Седмицата е посветена на насърчаване на диалога и духовното единство сред християните. |