Апостол Павел ясно представя това отношение между вярата и закона в Новия завет. Той казва: “…оправдани чрез вяра имаме мир с Бога чрез нашия Господ Исус Христос.” “Тогава чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона!” “Понеже това, което бе невъзможно за закона поради туй, че бе отслабнал чрез плътта – апостолът не можеше да оправдае човека, защото в греховното си естество той не можеше да спазва закона, – Бог…, като изпрати Сина Си в плът, подобна на греховна плът, и в жертва за грях, и осъди греха в плътта, за да се изпълнят изискванията на закона в нас, които ходим не по плът, но по дух” ( Римляни 5:1, 3:31, 8:3, 4). Елън Уайт - "Патриарси и пророци" - 32. "Законът и заветите"
Римляни 8:3 Понеже това, което бе невъзможно за закона, поради туй, че бе ослабнал чрез плътта, Бог го извърши като изпрати Сина Си в плът подобна на греховната плът и в жертва за грях, и осъди греха в плътта,
Апостол Павел ясно представя това отношение между вярата и закона в Новия завет. Той казва: “…оправдани чрез вяра имаме мир с Бога чрез нашия Господ Исус Христос.” “Тогава чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона!” “Понеже това, което бе невъзможно за закона поради туй, че бе отслабнал чрез плътта – апостолът не можеше да оправдае човека, защото в греховното си естество той не можеше да спазва закона, – Бог…, като изпрати Сина Си в плът, подобна на греховна плът, и в жертва за грях, и осъди греха в плътта, за да се изпълнят изискванията на закона в нас, които ходим не по плът, но по дух” ( Римляни 5:1, 3:31, 8:3, 4). Елън Уайт - "Патриарси и пророци" - 32. "Законът и заветите" Йоан 3:16. Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот: 17. Понеже Бог не е пратил Сина на света да съди света, но за да бъде светът спасен чрез Него. 18. Който вярва в Него не е осъден; който не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син. "В небесата Сатана бе мразил Христос за поста Му в Божиите дворове. Намрази Го още повече, когато той самият бе детрониран. Мразеше Този, Който се закле да изкупи расата на грешниците. Но Бог позволи на Своя Син да дойде точно в света, който Сатана претендираше, че владее, като безпомощно бебе, подчинено на слабостта на човечеството. Господ Му позволи да срещне опасностите, присъщи на живота на всеки човек, да се бори, както всяко човешко дете с риск да падне и да изгуби вечността. Сърцето на един земен баща копнее за своя син. Той гледа лицето на малкото си дете и трепери при мисълта за смъртна опасност. Силно желае да защитава скъпото си дете от силата на Сатана, да го държи настрана от изпитания и конфликти. Но за да е сигурен пътят на живота на нашите малки, Бог преживя още по-ожесточен конфликт и се изправи пред още по-страхотен риск, като даде Своя единороден Син. "Това е любов". Чудете се, небеса, и удивлявай се, о, земя!" Елън Уайт - гл. 4. "Роди ви се Спасител" - "Копнежът на вековете" Галатяни 4: 4. а когато се изпълни времето, Бог изпрати Сина Си, Който се роди от жена, роди се и под закона, 5. за да изкупи ония, които бяха под закона, та да получим осиновението. 6. И понеже сте синове, Бог изпрати в сърцата ни Духа на Сина Си, Който вика: Авва, Отче! "Планът за нашето изкупление не бе съставен след грехопадението на Адам, а преди него. Той бе откровение "на тайната, която е била замълчана от вечни времена" (Римл. 16:25). Това бе разкриване на принципите, които от вечни времена бяха в основата на Божия трон. От началото Бог и Христос знаеха за отстъплението на Сатана и за грехопадението на човека, подмамен от лукавата сила на отстъпника. Бог не нареди да съществува грехът, но го предвидя и взе мерки за да посрещне това ужасно събитие. Толкова голяма бе любовта Му към света, че се закле да даде "Своя единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот" (Йоан 3:16). Елън Уайт, гл. 1. "Бог с нас" - "Копнежът на вековете" |
АвторВ светлината на Библията Архив
November 2022
|