Апостол Павел ясно представя това отношение между вярата и закона в Новия завет. Той казва: “…оправдани чрез вяра имаме мир с Бога чрез нашия Господ Исус Христос.” “Тогава чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона!” “Понеже това, което бе невъзможно за закона поради туй, че бе отслабнал чрез плътта – апостолът не можеше да оправдае човека, защото в греховното си естество той не можеше да спазва закона, – Бог…, като изпрати Сина Си в плът, подобна на греховна плът, и в жертва за грях, и осъди греха в плътта, за да се изпълнят изискванията на закона в нас, които ходим не по плът, но по дух” ( Римляни 5:1, 3:31, 8:3, 4). Елън Уайт - "Патриарси и пророци" - 32. "Законът и заветите"
Римляни 8:3 Понеже това, което бе невъзможно за закона, поради туй, че бе ослабнал чрез плътта, Бог го извърши като изпрати Сина Си в плът подобна на греховната плът и в жертва за грях, и осъди греха в плътта, Апостол Павел ясно представя това отношение между вярата и закона в Новия завет. Той казва: “…оправдани чрез вяра имаме мир с Бога чрез нашия Господ Исус Христос.” “Тогава чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона!” “Понеже това, което бе невъзможно за закона поради туй, че бе отслабнал чрез плътта – апостолът не можеше да оправдае човека, защото в греховното си естество той не можеше да спазва закона, – Бог…, като изпрати Сина Си в плът, подобна на греховна плът, и в жертва за грях, и осъди греха в плътта, за да се изпълнят изискванията на закона в нас, които ходим не по плът, но по дух” ( Римляни 5:1, 3:31, 8:3, 4). Елън Уайт - "Патриарси и пророци" - 32. "Законът и заветите" |
АвторВ светлината на Библията Архив
November 2022
|